Durerile și problemele de cap – cauzele psiho-afective și tratament psihoterapeutic și bioenergetic

Capul este centrul comunicării, el fiind în legătură cu individualitatea și cu autonomia mea. Acesta mai este denumit și Panoul de Control. Pe aici trec toate emoțiile și toate comunicările, prin intermediul celor cinci simțuri. Capul este cel care conduce totul.

Dacă am anumite dificultăți la cap, este important să mă întreb dacă trăiesc un conflict legat de gândurile mele, de viața mea spirituală, de dezvoltarea mea personală sau de o realitate pe care nu vreau să o abordez. Acest lucru se explică prin faptul că, capul este format din oase, compuse din țesut dur, simbolizând energia spirituală, oase care cuprind țesutul moale și fluidele, care simbolizează energia mentală și emoțională. Dacă cele două aspecte sunt în armonie, va exista o fuziune între corpul și spiritul meu. Totuși, dacă sângele din cap nu circulă normal sau exercită o presiune, acest lucru indică faptul că am o dificultate în a îmi exprima sau primi iubirea și orice sentiment pe care îl trăiesc, deoarece sângele transportă sentimentele în tot corpul. Incapacitatea sau dorința mea prea mare de a controla totul produce o durere la nivelul capului. Nu mă simt la înălțimea așteptărilor și nu îmi pot juca în totalitate rolul de șef. Capul exprimă diferitele aspecte ale comunicării, precum și senzațiile și impresiile corpului, pe care le manifestă în exterior.

Există mai multe cauze ale durerilor de cap, cum ar fi stresul, tensiunea, atunci când mă forțez să fiu cineva, sau să fac ceva. Durerea de cap apare adesea atunci când încerc prea tare, pe plan mental, să îndeplinesc ceva, când sunt obsedat de ceea ce se întâmplă, sau sunt neliniștit pentru ceea ce mă așteaptă în viitor. Trăiesc multă nesiguranță, anxietate și am multe griji. Sau pot reacționa la o presiune puternică, exercitată de anumite situații sau evenimente exterioare. În general, o durere de cap pe partea stângă indică o problemă legată de relația mea cu aspectul feminin, cu postura de mamă sau de fiică. Prezentă pe partea dreaptă, durerea poate fi cauzată de dificultăți legate de latura mea masculină, de rolul de tată sau de fiu. Este posibil să trăiesc un sentiment puternic de eșec, de îndoială, de ură de sine, care dă naștere la critică și, mai ales, la autocritică.

Sentimentul meu de loialitate este reevaluat. Sunt prins, închis în mintea mea, nu îmi place ceea ce văd, mă judec foarte sever și îmi dau eu însumi lovituri la cap. Durerile de cap pot proveni și din negarea emoțiilor și a gândurilor mele, pe care le consider deplasate sau necorespunzătoare valorilor mele. Fie nu am curajul să le exprim, fie nu le ascult pur și simplu, deoarece sunt prea rațional și intelectualizez tot ceea ce trăiesc. Încadrez totul în paradigma bine/rău, fără să accept nuanțele de gri. Vreau să înțeleg totul, să merg prea repede, să știu sau să am răspunsuri la întrebările mele, și toate acestea imediat. Îmi scotocesc creierii fără să găsesc soluția. Este un stres permanent. M-am săturat, dar încă nuj a venit momentul potrivit și trebuie să îmi exersez răbdarea, simțul umorului și încrederea, pentru ca totul să se întâmple la momentul oportun.

Durerea de cap exprimă de multe ori emoții negative, care sunt prinse în capcană în mintea mea, precum nesiguranța, confuzia, ambițiile excesive, obsesia de a fi perfect etc., care produc o dilatare a vaselor de sânge.Până la urmă îmi este frică să fac față unei realități, vreau să îmi găsesc o altă realitate și să evadez în ea, iar de aici provine durerea de cap. Îmi reanalizez identitatea mea socială. Nevoia mea de a controla și de a fi perfect mă face să vreau să știu dinainte ce se va petrece în fiecare moment din viața mea. Îmi place să fac totul după capul meu, numai așa cum vreau eu. Îmi refuz spontaneitatea, care este o manifestare a dorințelor inimii mele, și o înlocuiesc cu inflexibilitatea. Mă simt obligat să planific totul dinainte, în loc să îmi ascult inima îmi ascult mintea, suprasolicitând-o astfel. Mă opun schimbărilor, mă încăpățânez și persist în ceea ce știu, în loc să fiu deschis spre noutate, prefer să stau pe loc, din cauza nesiguranței mele. Espresia – a fi capul unei afaceri – arată faptul că este posibil să mă simt neputincios să conduc anumite evenimente în direcția pe care o vreau eu. O durere la nivelul frunții are legătură cu cu o situație de la nivelul profesional sau cu rolul meu pe planul social. Dacă durerea se situează la tâmple, în părțile laterale ale capului, este alectată mai mult latura emoțională – familia, cuplul. Indiferent de cauza care o provoacă, durerea de cap are legătură directă cu individualitatea mea și trebuie să învăț să fiu mai răbdător și mai flexibil față de mine însumi și față de ceilalți.

Migrena se caracterizează printr-o durere puternică care afectează de obicei o singură parte a capului. Apar sub formă de criză și poate să fie însoțită de greață. În acest caz forța mea vitală este redusă. Am tendința de a mă retrage în colțul meu în loc să particip deplin la viață. Migrenel sun asociate frecvent cu tulburări de vedere și de digestie. Nu mai vreau să văd și nu mai vreau să diger ceea ce se întâmplă în viața mea. Există angoase, frustări față de o situație în care sunt incapabil să iau o decizie. Pot avea impresia că trebuie să fac ceva, că mi se cere să îndeplinesc ceva. Migrena apare de cele mai multe ori după ce am trăit o situație confuză, neclară. O schimbare în ritmul meu de viață implică o dificultate de adaptare din partea mea, și poate genera de asemenea o migrenă, de exemplu așa numită migrenă de weekend. Migrena exprimă faptul că mă opun sp fac ceva ce mi s-a cerut. Capul meu se supraîncălzește și mă doare numai când mă gândesc la scopul pe care îl am de atins. Capul meu seamănă cu o oală sub presiune, presiunea fiind atât de mare încât nu mai știu ce soluție sau ce atitudine să adopt. Presiunea poate proveni din dorința mea de a fi hiperresponsabil și/sau performant, mai ales în muncă.

Pot fi pasionat de ceva și îmi este greu să mă opres, să nu mai țin cont de acel lucru. Există un conflict între gândurile mele, intelectul meu, care este prea încărcat. și nevoile mele, și dorințele mele personale. Mă simt la înălțimea situației, sau am impresia că sunt incompetent, mai ales pe plan intelectual? De ce să îmi port pică sau să simt atât de multă ură? Mă simt supravegheat tot timpul. Când nu sunt ceilalți, eu sunt cel care supraveghează totul și care vrea să controleze totul în viața mea. Simt că îmi pierd capul! Dacă mă gândesc tot timpul la problemele mele, le întorc pe toate părțile, în mintea mea ajung să uit că exist și că am emoții care cer să fie exprimate. Am tendința de a nega realitatea și acest lucru îmi crește mult nivelul de stres. Trebuie să conștientizez faptul că vreau să fug de ceea ce ce mă deranjează, sau că mă simt neînțeles și lipsit de iubire. Este important să identific emoția pe care vreau atât de mult să o refulez sau situația pe care vreau atât de mult să o uit și care generează o tensiune acută și constantă în interiorul meu, provocând migrena.

Migrenele pot fi de asemenea legate de problemele mele sexuale, care apar la suprafață, unele fiind refulate încă din copilărie. Este ca și cum ar exista o luptă între gândurile mele și sexualitatea mea, iar această tensiune mi se urcă la cap. Am impresia că mintea mea va exploda. Este posibil să îmi pun întrebări legate de identitatea tatălui meu, într-o formă conștientă sau nu. Cadrul meu de viață trebuie adaptat la situația mea actuală, dar este greu să las la o parte ceea ce este familiar, pentru ceva necunoscut. Când migrena este localizată la nivelul frunții, mă întreb în ce situație mă simt diminuat, neputincios. Am nevoia să fiu mai performant, să găsesc o soluție. Mă simt limitat în capacitățile mele, mai ales în cele intelectuale. Trebuie să înțeleg că atunci când am o migrenă am o conșientizare de făcut, trebuie să schimb anumite lucruri și trebuie să fiu capabil să le schimb, adică să acționez. Migrena îmi dă un sentiment de repaos, o posibilitate de a obține mai multă iubire și mai multă atenție.

Vindecare

Accept sî învăț și să rămân deschis față de cei din jurul meu și accept mesajele care ajung la simțurile mele, prin tot corpul, pentru a asimila lecțiile vieții, care mă ajută să evoluez pe plan spiritual.

Accept să păstrez o distanță față de ceea ce trăiesc și astfel ideile mele vor fi tot mai clare. Învăț să ajung la un echilibru între intelectul meu și emoțiile mele. Astfel voi fi în armonie cu mine însumi, mă voi simți cu mintea mai relaxată și mai limpede.

Accept să privesc realitatea în față. Las evenimentele să circule libere în viața mea și primesc în schimb bucurie, pace și armonie. Fiind mai flexibil și mai înțelegător față de mine însumi, mă simt mai relaxat și pot să plutesc, să zbor unde vreau eu, cau un balon.

Jaques Martel – Marele dicționar al bolilor și afecțiunilor; Cauzele subtile ale îmbolnăvirii

Dacă v-a plăcut acest articol și doriți să discutăm mai multe pe tema lui și/sau temele conexe, vă rog să nu ezitați să mă sunați la numărul de telefon 0724 511 176 (număr cu tarif normal), să scrieți un comentariu aici, să trimiteți un e-mail la adresa luminasinelui@yahoo.ro, sau să folosiți pagina de Facebook Lumina Sinelui . Vă asigur că vă voi ajuta cu toată dragostea și lumina! Vă mulțumesc anticipat și vă aștept!

Cu drag,

Radu Mihai Fătulescu – Terapeut Theta Healing și Holistic și Consilier Dezvoltare Personală și de Afaceri

Așa să ne ajute Dumnezeu!

La mulți ani!

Un An Nou magic vă doresc!

2 răspunsuri la „Durerile și problemele de cap – cauzele psiho-afective și tratament psihoterapeutic și bioenergetic

  1. Pingback: Durerile și problemele de cap – cauzele psiho-afective și tratament psihoterapeutic și bioenergetic | Lucy Visinescu's Blog·

Lasă un răspuns

