Cele 3 creiere, cele 5 simțuri, trupul, și un „pic” de magie – Interviu cu medicul Joe Dispenza

INTERVIU JOE DISPENZA (ii multumim Vioricai Mocanu)

Doctorul Joe Dispenza este unul dintre cei mai populari protagonisti ai filmului „What the bleep do we know?”, unde expune inspiratul punct de vedere despre „Cum sa-ti construiesti ziua intr-un mod pozitiv”. Dar cunoasterea sa despre creier trece mult dincolo de acele scurte secvente din film. Doctorul Joe Dispenza ne explica in acest interviu cum lucreaza substantele chimice in creierul nostru, mentinandu-ne in vechile obiceiuri si modele comportamentale si ce poate fi facut pentru a depasi aceste tipare. El ne explica cum proliferarea jocurilor video violente este un pericol pentru societate.

I: Stiti despre ce vorbiti, deoarece ati avut o experienta in viata dumneavoastra care v-a fortat sa faceti eforturi pentru a va recupera propria sanatate. Puteti sa ne vorbiti despre asta?

R: Aveam 26 de ani si locuiam in sudul Californiei. Participam la un concurs de triatlon si cand ma indreptam cu bicicleta catre o intersectie, un organizator mi-a facut semn sa virez. Eu am facut-o fara sa ma asigur si in acel moment a trecut o masina care „mi-a mancat” bicicleta si a incercat sa „ma manance” si pe mine.

In urma accidentului am avut 6 vertebre fracturate in coloana, multiple fracturi, fragmente osoase in maduva spinarii si cateva vertebre intr-o stare foarte proasta. Medicii mi-au pus un diagnostic destul de grav, nu credeau ca voi mai merge vreodata si mi-au recomandat o interventie chirurgicala complexa, in care sa-mi introduca o tija pe toata lungimea coloanei, pentru a o sustine. Mi-au spus ca trebuie sa port ghips cel putin jumatate de an. Dupa ce am ascultat opinia a 4 chirurgi eminenti, am luat decizia sa nu ma operez, ceea ce i-a facut sa creada ca mi-am pierdut mintile. Nu puteam sa-mi imaginez cum voi trai restul vietii cu un handicapat.

Am trecut de la modul meu de viata modern: dinamic, cu viata sociala, cu o cariera, conducand masini sport, etc, la cu totul altceva, fiind imobilizat la pat, stand cu fata in jos.

Principiul in care credeam atunci si inca cred si acum este ca puterea care a creat corpul vindeca corpul. Momentul in care am luat decizia a fost critic, deoarece a trebuit sa cred cu adevarat ca pot aplica acest principiu, astfel incat sa trec de la filozofie la aplicarea practica, incat sa vad daca pot crea unele efecte in corpul meu. Nu mai aveam nimic altceva de facut.

Am luat doua decizii:

Prima: nu voi lasa sa treaca nici un gand fara sa-l verific.

A doua: daca cred in aceasta putere, poate ca pot sa creez o relatie cu ea, sa interactionez cu ea, sa-i dau un model, niste instructiuni.

Zilnic, timp de 2 ore dimineata si 2 ore seara re-cream in mintea mea fiecare vertebra in parte. Acesta era planul pe care doream sa-l vada subconstientul. Cand mintea mea se ducea catre un gand, o frica, o temere, un simtamant, sau la intamplare, incepeam totul de la inceput. O vigilenta absoluta. Dupa cateva saptamani procesul a devenit mai usor. Cand am reusit sa creez acea imagine in intregime, fara nici un alt gand care sa ma distraga, era ca si cum am atins tinta, ceva era la locul lui. Si am fost atent la asta!

Dupa o perioada, am inceput sa observ niste schimbari si procesul a devenit din ce in ce mai usor, durand din ce in ce mai putin timp. Ce nu stiam in acel moment era ca imi cream noi legaturi in creier. Cand am inceput sa observ schimbarile masurabile in corpul meu – referitoare la durere, senzatii fizice – stiam ca realizasem ceva.

In zece saptamani si jumatate m-am intors la birou, la munca mea, aveam pacienti, mergeam, nu aveam nici un ghips si nu facusem nici o operatie.

In acea perioada, in noptile in care nu puteam sa dorm, am facut o intelegere cu mine: daca voi fi in stare sa merg din nou, atunci voi studia toata viata mea conexiunea dintre minte si corp si conceptul de minte mai presus de materie.

I: De atunci a trecut ceva vreme. Acum ajutati oamenii sa inteleaga cum functioneaza creierul, cum interactioneaza cu mintea superioara, cum interactioneaza cu trupul. Imi place ce ati scris: „daca iti schimbi cu adevarat mintea, poti vedea dovezi fizice ca creierul se schimba”.

Putem sa intram in detalii? Ce inseamna asta? Cum se aplica asta?

R: Conceptul de neuro – plasticitate ne spune ca ori de cate ori invatam ceva nou, facem noi conexiuni prin sinapse. Invatarea creeaza aceste conexiuni, reamintirea mentine si sustine aceste circuite. E nevoie de cateva repetitii pentru a face ca grupuri de neuroni sa inceapa sa creeze relatii pe termen lung. Conceptul de evolutie a creierului se refera la a invata lucruri noi si a avea experiente noi (astfel imbunatatim partea sa de hard -la fel ca la un calculator).

Creierul este un organ anatomic, nu cu mult diferit de ficat sau rinichi. Dar mintea este atunci cand creierul este in actiune, cand lucreaza. Mintea este ceea ce face creierul. Avem milioane de neuroni adunati impreuna si un neuron mediu are aproximativ 40.000 de conexiuni. Deci producem nivele infinite de minte, schimband secventele, modelele si combinatiile in care acesti neuroni emit, se leaga. Cand schimbam mintea, determinam creierul sa lucreze diferit.

Un concept din neurologie spune: celulele nervoase ce emit impreuna se leaga impreuna. Daca zilnic emitem aceleasi ganduri, facem aceleasi actiuni si adoptam aceleasi sentimente, atunci creierul nu se schimba niciodata. Ramanem blocati in obiceiuri, in modele fixe, in credinte, perceptii, atitudini si ganduri fixe.

Prin insistenta si repetitie creierul incepe sa se lege intr-un numar finit de circuite si de modele. Acea structura finita neuro – chimica care se dezvoltata astfel, noi o numim „cutia creierului”. Incepem sa gandim in interiorul cutiei, prin propria noastra gandire, prin comportamentele noastre, prin propriile stari mentale si sentimente.

Cum sa gandim „inafara cutiei”? Trebuie sa incepem sa invatam informatii, sa facem alte circuite. Acele noi conexiuni devin materialul de baza care va incepe sa-i permita creierului sa exploreze posibilitati, sa prognozeze evenimente, sa examineze „dar daca…”, „cum ar fi sa…”.

Daca facem asta si asteptam timp suficient pentru a incepe sa gasim un raspuns, atunci se activeaza lobul frontal (care este conducatorul, dirijorul). Ce face lobul frontal? Ne permite sa incepem sa luam cunostintele pe care le-am invatat din carti, filozofie, impreuna cu experientele avute si sa le imbinam in noi paradigme, noi idei si sa facem in mod concret o noua minte.

Daca suntem capabili sa schimbam mintea noastra si daca reproducem acelasi model in aceeasi secventa, in aceeasi combinatie, atunci grupuri de neuroni se vor aduna in modele noi si astfel schimbam creierul. Deci, cand schimbam mintea se schimba creierul. Acum, de indata ce creierul se schimba – anatomia si circuitele sunt diferite – este mai usor sa schimbam mintea. Asa imbunatatim hardul (la fel ca la un calculator), cand schimbam mintea schimbam creierul si asta devine un ciclu in sine.

Sursa: http://healing.ro/interviu-joe-dispenza/#

Dacă v-a plăcut acest articol și doriți să discutăm mai multe pe tema lui și/sau temele conexe, vă rog să nu ezitați să mă sunați la numărul de telefon 0724 511 176 (număr cu tarif normal), să scrieți un comentariu aici, să trimiteți un e-mail la adresa luminasinelui@yahoo.ro, sau să folosiți pagina de Facebook Lumina Sinelui . Vă asigur că vă voi ajuta cu toată dragostea și lumina! Vă mulțumesc anticipat și vă aștept!

Cu drag,

Radu Mihai Fătulescu – Terapeut Theta Healing și Holistic și Consilier Dezvoltare Personală și de Afaceri

2 răspunsuri la „Cele 3 creiere, cele 5 simțuri, trupul, și un „pic” de magie – Interviu cu medicul Joe Dispenza

  1. Pingback: Vrei să fii fericit? Fii! – Interviu cu medicul Joe Dispenza (II) | Lumina Sinelui·

Lasă un răspuns

