Răceala – cauze psiho-emoționale și metode de vindecare

Răceala, denumită și rinită, este o infecție virală care declanșează tuse și curgerea nasului. Cea mai cunoscută formă este rinita acută (coriza). Răceala se manifestă și prin dureri de spate, oboseală, nas înfundat. Este foarte răspândită și foarte contagioasă. Deoarece corpul este afectat de o bacterie sau de un virus, acest lucru indică o scădere a sistemului imunitar.

răceala

Această stare poate proveni din confuzia gândurilor mele, din faptul că nu mai știu încotro să merg. Trăiesc o stare de dezordine totală și sensibilitatea mea este foarte afectată. Am prea multe lucruri de gestionat în același timp. Mă întreb de unde să încep. Mă simt zdrobit de obligațiile familiale sau profesionale. Îmi este frig și atunci „răcesc”.

Răceala îmi oferă un timp pentru odihnă, în care mă pot proteja de ceilalți și pot păstra distanța față de ei, pentru a intra în contact cu mine însumi. Deoarece există o eliberare de secreții, este posibil să trăiesc o situație emoțională care mă afectează profund și față de care trăiesc multe emoții, care nu vor decât să fie eliberate. Există vreun lucru pentru care aș vrea să plâng, fără să recunosc însă?

Deoarece am nasul înfundat, oare există vreo situație sau o persoană care „miroase urât” și pe care nu vreau să o simt aproape? Pentru că o răceală poate afecta atât pieptul, cât și capul, poate exista un dezechilibru dacă îmi concentrez toată atenția pe un plan, ignorându-l pe celălalt.

Fiind de multe ori în legătură cu frigul, este bine să mă întreb care este situația sau care sunt cuvintele care mi-au fost spuse și care au „răcit” relația respectivă, sau care mi-au „înghețat” corpul în așa fel încât m-am simțit rănit, dezamăgit și vinovat. Am relații reci cu cineva? Există cineva care mă vorbește pe la spate? Sau eu sunt cel care mă „răcesc” față de propria mea durere și supărare? Pentru că mă simt victimă, accept ca ceilalți să îmi dea „viruși”.

Vindecare

Accept faptul că am nevoie de căldură umană. Trebuie să încep prin a avea grijă de mine, pentru ca și ceilalți să facă la fel. Îmi dau jos toate măștile, deoarece sunt imunizat față de orice atac din exterior. Am nevoie de timp de odihnă pentru a clarifica lucrurile din viața mea. Am nevoie să îmi refac forțele. Adopt noi atitudini și noi comportamente. Fac curățenie în viața mea și încetez să mă mai las influențat de credințele populare: „Iarna asta s-a răspândit răceala peste tot!”, „Răcesc tot timpul în Decembrie.”, etc. Învăț să îmi cunosc limitele și să nu le depășesc. Astfel armonia se poate instala și devin stăpânul vieții mele. Dacă am nevoie ca ceilalți să se ocupe de mine, să fiu consolat, îndrăznesc să cer acest lucru.

Jacques Martel – “Marele dicționar al bolilor și afecțiunilor. Cauzele subtile ale înbolnăvirii.”

Lasă un răspuns

