Pierderea și recuperarea sufletului

Ceea ce este cunoscut în psihologie sub numele de subconştient, pentru poporul Laika din Peru reprezintă Lumea de Jos – pământul feminin, umed şi bogat, în care sămânţa potenţialului nostru îşi începe călătoria către trezirea conştiinţei conştiente, în mitologie, femininul are adesea trei reprezentări – fecioara, mama, cotoroanţa – care sunt, de fapt, aspecte ale unui singur arhetip, Marea Mamă. Ea se află, în mod metaforic, în lumea născătoare de viaţă din adâncurile Pământului – de fapt, este chiar personificarea Pământului. Ea este cea la care Inka se referă ca fiind Pachamama – mama din care provenim şi la care ne vom reîntoarce, în final. Chiar şi în mitologia occidentală am învăţat că venim pe lume din ţărâna Pământului şi „în ţărână ne întoarcem”.
recuperarea sufletului
Cultura băştinaşilor americani se bazează pe credinţa că tot ceea ce înseamnă viaţă provine din ceea ce este ascuns – Lumea de Jos. Când o parte din suflet se rupe, ea se reîntoarce la pântecul întunecat, feminin, al Mamei Pământ, lăsând în urmă un vid pe care vom încerca să-l umplem cu orice ne va curma suferinţa. Ca în metafora noastră în care solul hrăneşte sămânţa, Lumea de jos este un loc viu, dătător de viaţă, în care ne putem duce pentru a ne reface şi pentru a întineri. Totuşi, acesta nu reprezintă un adevăr pentru noi, occidentalii. Tradiţia iudeo-creştină şi mitologiile greacă şi romană văd Lumea de Jos ca pe un loc în care ne îngropăm morţii.
Asociem adâncurile Pământului cu iadul cel plin de flăcări şi pucioasă şi credem că este un loc de chin şi suferinţă. Nu vedem că Pământul e cel ce se află la originea vieţii noastre, în schimb, privim la imaginile strămoşilor noştri sau la fotografiile rudelor noastre biologice, pe care le considerăm ca fiind locul din care noi provenim. în Occident, noi nu suntem copiii Pământului – noi suntem copiii oamenilor. Din cauza modului profund în care indigenii Americani o apreciază pe Mama Natură, le-a fost foarte greu să înţeleagă când misionarii le-au spus pentru prima dată că „raiul este sus şi iadul este jos”. Pentru ei era de neînţeles că Mama Pământ – sursa a tot ce înseamnă viaţă – putea fi un loc primejdios şi oribil, unde spiritele sufereau şi plăteau pentru păcatele lor, într-o damnare eternă. Pentru indigenii americani, pământul era un loc fertil, de reînnoire – un loc bogat, în care ei puteau călători pentru a-şi recupera părţi din „sămânţa” originară, care au fost desprinse ca rezultat al unei traume sau a unei dureri.
Lumea de jos este un loc în care putem găsi copilul de şapte ani care s-a refugiat aici, pentru că nu poate suporta durerea indusă de brutalităţi, sau „potenţialul seminţei” care a fost pierdut într-o viaţă anterioară, când cineva a fost ars pe rug. Lumea de Jos, pântecul Marii Mame, este zona care ne protejează părţile fragmentate ale sufletului, până în momentul în care sunt gata să fie aduse înapoi, într-o deplină siguranţă, în Lumea de mijloc a conştiinţei noastre de fiecare zi.
Întunericul reprezentat de către Lumea de jos este locul în care noi ascundem unele lucruri pe care nu mai dorim să le vedem. De exemplu, destul de frecvent am descoperit la clienţii mei urmele unor abuzuri din copilărie. În psihologie, observăm cum această experienţă e posibil să fi fost reprimată şi acum este îngropată în subconştient; apoi, prin psihoterapie, urmărim să o dezgropăm şi să o înţelegem. Totuşi, însuşi Carl Jung a observat cât de limitată ne este capacitatea de a ne înţelege sufletul, atunci când a afirmat: „Psihologia noastră personală şi arhetipurile sunt forţele mari şi decisive. Ele produc evenimentele reale şi nu raţionamentul nostru personal şi inteligenţa practică… Imaginile arhetipale decid soarta omului.”.
Atunci când un copil este traumatizat şi supus la abuzuri, un fragment din sufletul său se rupe şi se întoarce în tărâmul arhetipal al Marii Mame, căutând acea protecţie pe care mama sa biologică nu i-o poate oferi. Această parte din suflet este, de fapt, o parte din energia vieţii, care e acum disponibilă pentru a-l face să crească. Atunci când am întâlnit o astfel de persoană, am văzut că zone ale dezvoltării sale personale e posibil să se fi oprit la o vârstă foarte fragedă. De exemplu, o persoană de 40 de ani are o ceartă cu soţul sau soţia şi revine la comportamentul şi la sentimentele de la 12 ani. în mod inevitabil, trauma originară a sufletului a apărut la acea vârstă foarte fragedă, împiedicându-i creşterea. Eu îi voi recupera acest fragment pierdut din suflet şi îi voi aduce în faţă un aspect al ei însăşi, care îi va permite să se vindece şi să înflorească. Pentru asta e nevoie ca pacientul meu să-şi amintească un eveniment din trecutul său – adesea, unul pe care deja l-a uitat.
Atunci când „vede” acel incident – care poate fi modul în care a murit sau a suferit într-o viaţă anterioară, ori o traumă majoră din această încarnare – se produce o vindecare incredibilă.
Dr. Brian Weiss a adus dovezi a sute de cazuri în care, pe parcursul unor regresii în timp, pacienţii săi s-au vindecat de anumite simptome fizice sau emoţionale, când au văzut situaţii care s-au petrecut într-o viaţă anterioară. Am învăţat că dacă observarea acestor evenimente dureroase ne transformă imens de mult, ea este doar prima parte a procesului. Este necesar ca partea de suflet pierdută să fie convinsă să se întoarcă şi apoi să rupă sau să rescrie vechile contracte al sufletului care au încetat să ne mai servească – iar, în final, să reformuleze un destin viitor, pe care să-l putem instala în prezent.
Deşi sunt specializat atât în psihologie, cât şi în tradiţiile Laika, am descoperit că o singură sesiune de recuperare a sufletului poate realiza tot atât cât se poate obţine în ani, prin tratamentul psihoterapeutic. Asta, deoarece, pentru a ne recupera puritatea şi încrederea în viaţă, este necesar să ne renegociem vechile contracte ale sufletului şi să scăpăm de credinţele limitatoare – lucru care se întâmplă pe parcursul călătoriei de recuperare a sufletului. În plus, limbajul sufletului este foarte diferit de ceea ce noi folosim în şedinţele de terapie şi consiliere. El este bogat în imagini, mituri, arhetipuri şi mistere – plin de poezie şi magie, vorbind intuiţiei şi iubirii. Abandonul, frica, nesiguranţa şi traumele din copilărie – toţi aceşti termeni aparţin intelectului. Sunt convins că atunci când avem doar aceste cuvinte pentru a ne descrie copilăria, acesta este un semn sigur că am suferit o pierdere de suflet, întrucât au dispărut chiar acele cuvinte ce aparţin sufletului.
În Societatea Celor Patru Vânturi, studenţii mei sunt pregătiţi profesional pentru a realiza recuperări de suflet pentru alte persoane, ceea ce reprezintă o artă delicată. De exemplu, studenta mea Claire a fost în stare să folosească călătoria pentru a-şi ajuta familia să se vindece, la sfârşitul vieţii mamei ei, Anna. Aceasta a intrat în spital cu un cheag de sânge, o complicaţie datorată tratamentelor sale de chimioterapie, care a degenerat într-un blocaj renal şi un şoc toxic. Iată povestea spusă de Claire:
„Mama mea nu se simţea bine şi era detaşată emoţional de toţi copiii săi, chiar şi de nepoţi. Era iritabilă, bolnavă, obosită şi fără nici un chef de vizitatori. Ştiam că starea ei era critică şi că îi era foarte frică de moarte. Când am călătorit, dorinţa mea era să-şi regăsească acea parte pierdută a sufletului, ceea ce i-ar fi dat speranţa şi voinţa de a trăi şi de a lupta pentru sănătatea ei. În călătoria mea am întâlnit o fiinţă foarte frumoasă, de lumină albă, iar inima mea s-a umplut de iubirea şi frumuseţea ei. Am adus acea fiinţa înapoi şi am suflat-o în direcţia chakrei inimii mamei mele, care încă dormea. După aproximativ 15 minute, mama a deschis ochii şi a început să se uite la mine cu o asemenea dragoste, încât mi-au dat lacrimile, şi am simţit că inima mi se opreşte pentru un moment. Era strălucitoare! Energia care strălucea din întreaga sa fiinţă îmi tăia respiraţia. Fratele meu a scăpat din mână telefonul la care vorbea, când a văzut cât era de frumoasă. Secundele treceau şi noi o priveam uimiţi. Apoi, uşor, ea a închis ochii şi a adormit din nou. Am simţit că am făcut exact ceea ce era necesar să fac, indiferent de efectul pe care-l va avea asupra sănătăţii sale. Mai târziu, doctorul a venit să ne spună că ei nu puteau face nimic mai mult, pentru că rinichii mamei nu o mai ajutau. Când doctorul mi-a spus asta, am rămas calmă şi i-am mulţumit pentru tot ceea ce făcuse până atunci.
Toţi copiii, nepoţii şi celelalte rude au venit să o vadă. Ea s-a trezit când au intrat în cameră şi i-a privit cu multă dragoste, spunându-le ce mult i-a iubit şi cât de minunaţi erau, apoi a adormit din nou. Toată lumea a părăsit camera, foarte mişcată de expresia iubirii sale. Copiii ne-au impresionat cel mai mult, când au spus: „M-a ţinut de mână, mi-a spus că m-a iubit, mi-a spus ce fiinţă specială am fost pentru ea.”. Mama nu a fost niciodată foarte deschisă, iar faptul că a putut să primească fiecare persoană în acest mod, a surprins pe toată lumea. Ea nu ştia de moartea sa iminentă, dar nu mai avea nicio frică – ci doar iubire. A trecut în lumea de dincolo liniştită, în acea seară. Această călătorie a sufletului a adus înapoi o parte pierdută din sufletul mamei, care, odată reintegrată în întreg, i-a permis să rupă cu condiţionările trecutului şi să-şi exprime, în sfârşit, iubirea.”.
Cu toţii avem părţi care s-au rupt şi s-au desprins. Odată ce le recuperăm, în viaţa noastră apar transformări uluitoare.
„Să reparăm trecutul și să vindecăm viitorul, prin recuperarea sufletului” – Alberto Villoldo, Ph.D

Pentru programări puteți suna la numărul de telefon 0724 511 176 sau trimite un e-mail pe adresa: radufatulescu@yahoo.ro.

Investiția este sub formă de donație la latitudinea clientului, pentru terapiile desfășurate la cabinet.

Radu Fătulescu – Practicant Theta Healing, Radiestezie, Inforenergetică, EFT, Șamanism, Maestru Reiki, Facilitator Star Magic

Lasă un răspuns

