Călătoria Eroului: Chemarea destinului

Este posibil să primiţi o chemare din partea destinului, pe care până şi voi să o ignoraţi. Este tentant să spuneţi: „încă nu sunt gata să fac acest lucru – îl voi face altă dată. Acum îmi este foarte bine.” Atunci când nu răspundeţi unei chemări, riscaţi să stârniţi mânia raiului. În povestirea lui Iona şi a balenei, de exemplu, Dumnezeu îl cheamă pe săracul negustor şi-i spune: „Vreau să mergi la Ninive”. Şi Iona îi răspunde, „Nu, vreau doar să am o viaţă simplă. Vreau să ră mân un simplu negustor şi să fiu lângă copiii şi nepoţii mei.”.
Iona
Iona şi-a ignorat chemarea, s-a urcat pe un vas, şi s-a îndreptat într-o direcţie opusă faţă de Ninive. A început o furtună foarte puternică, iar marinarii ştiau că unul dintre pasageri stârnise mânia lui Dumnezeu. Deprimat, Iona le-a mărturisit tovarăşilor săi că el a făcut asta. Pentru a se salva pe ei, marinarii l-au aruncat paste bord, iar el a fost înghiţit de o balenă care 1-a purtat în stomacul său, către Ninive. în timp ce era în stomacul balenei, Iona a înţeles că menirea sa era să ducă în lume cuvântul lui Dumnezeu. Când umilul negustor a fost regurgitat de balenă la Ninive, el a început să predice – dar a trebuit să treacă prin mari greutăţi, până să-şi accepte chemarea.
Povestea lui Iona ne învaţă că dacă nu vrem să ne acceptăm de bună voie destinul, vom fi duşi într-acolo, oricum. Chemarea destinului este, de obicei, ieşită din comun. Nu este ca simpla alegere a meniului, între pui sau peşte – este o forţă care se află complet în afara controlului nostru. Întrebarea este dacă răspundem acestei chemări a destinului de bună voie, sau aşteptăm ca o boală sau o criză personală să ne oblige să ne oprim din ceea ce facem şi să ne urmăm destinul?
Timp de mai mulţi ani am dorit să-mi evit propria chemare. De fiecare dată când îmi spuneam: „Vreau doar să am un serviciu obişnuit şi o viaţă regulată”, toate circumstanţele conspirau să mă aducă înapoi la vindecare şi cursuri – mă îmbolnăveam sau cariera pe care o planificasem pentru mine nu mergea. Am descoperit un vechi proverb, care spunea, „Dacă vrei să-L vezi pe Dumnezeu râzând, atunci fă-ţi planuri.”. Acceptându-mi chemarea, am fost întotdeauna confruntat cu provocări – a trebuit să-mi înfrâng multe temeri şi dificultăţi. De exemplu, după prima carte publicată, Tărâmul Vindecării, eu şi co-autorul meu am fost criticaţi de către comitetul etic al Asociaţiei Psihologilor Americani, din cauză că am promovat „superstiţii” primitive. Mulţi dintre colegii mei au considerat că-mi pierdeam timpul studiind metode de vindecare „neconvenţionale” şi chiar mama mea m-a întrebat când o să mă hotărăsc să-mi iau un serviciu. în final, nimic din toate acestea nu a contat: îmi ascultasem chemarea.
Aşa cum observaţi, chemarea destinului nu vine întotdeauna în modul în care vă aşteptaţi. De exemplu, Preşedintele Roosevelt a crescut în circumstanţe foarte privilegiate şi a trăit o viaţă de succes, înainte de a fi atins de poliomielită, la vârsta de 39 de ani. Dar, de-abia după ce s-a îmbolnăvit el şi-a urmat destinul şi a ajuns la o poziţie deosebită pe scena internaţională. în afară de faptul că a devenit unul dintre cei mai eficienţi şi mai longevivi preşedinţi, Roosevelt a pus bazele unei campanii care a condus la descoperirea vaccinului împotriva poliomielitei, ceea ce a oprit transmiterea bolii care distrusese atâtea vieţi.
Roosevelt nu a cedat ideii că, din cauză că era handicapat, era neputincios. Dimpotrivă, el a pus în mişcare o modalitate de a vindeca mai puternică decât boala lui. Roosevelt şi-a asumat condiţia de handicapat şi a transformat-o într-o cruciadă vindecătoare pentru ceilalţi, ceea ce 1-a transformat dintr-un om cu privilegii, într-un om cu un destin deosebit.
Există multe asemenea povestiri ale oamenilor care au întâmpinat numeroase obstacole pe care le-au depăşit, sau au transformat provocarea în oportunitate. Gândiţi-vă la Helen Keller, care s-a născut surdă şi oarbă, dar care şi-a depăşit handicapul şi a învăţat cum să citească şi să comunice, devenind prima studentă surdă şi oarbă care a absolvit o facultate americană. Ea a făcut turul ţării, inspirând mii de oameni surzi să înveţe să comunice, într-o perioadă în care persoanele cu astfel de dizabilităţi erau considerate bolnavi mental.
Marile personalităţi ne arată că putem să ne sacrificăm credinţele limitatoare, pentru a transforma o simplă dorinţă de supravieţuire într-un destin. Prin urmare, ce
înseamnă destinul nostru? Înseamnă să ne obişnuim cu limitările noastre, sau să transformăm lumea?
Calea vindecătorului a însemnat întotdeauna renunţarea la credinţele limitatoare şi transformarea lor în surse de putere şi inspiraţie. Când sacrificăm vacile sacre, nu mai avem nicio scuză pe care să o prezentăm Spiritului. Nu mai există nici o problemă de depăşit, înainte de a ne pune în serviciul lumii, sau un copil de crescut, înainte de a deveni scriitor. Atunci există doar un Da răsunător, pe care să-1 spunem vieții.
„Să reparăm trecutul și să vindecăm viitorul, prin recuperarea sufletului” – Alberto Villoldo – PhD

Pentru programări puteți suna la numărul de telefon 0724 511 176 sau trimite un e-mail pe adresa: radufatulescu@yahoo.ro.

Investiția este sub formă de donație la latitudinea clientului, pentru terapiile desfășurate la cabinet.

Radu-Mihai Fătulescu – Maestru Reiki și Terapeut Psihologie Energetică, Șamanism, Theta Healing, Radiestezie și Inforenergetică

 

3 răspunsuri la „Călătoria Eroului: Chemarea destinului

  1. ..in mod cert destinul nu se poate schimba , … doar imbunatati pe ici pe colo , … in functie de credinta persoanei in cauza !!!!!!……

    Apreciază

  2. Pingback: Eroului Călătoria: Chemarea destinului – detoatepentrutoti2016·

Lasă un răspuns

